19
פבר

אברהם ללום ושות’ משרד עורכי דין: מוביל בהתחדשות עירונית/ מדד גלובס מדלן 2016

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001196111

המדד, שיתוף פעולה בין “גלובס” ואתר מדלן, מעניק מידע אובייקטיבי אודות מומחים בתחום ומידע עדכני אודות עולם התמ”א 38 ופינוי בינוי.

עו”ד – מייסד, בעלים במשרד אברהם ללום ושות‘ ישנו ארון שאינו משמש לאחסון תיקים כי אם לכובעים, שכן בנוסף לכובעו של ללום כבעליו של משרד עו”ד המלווה עשרות יזמים בפעילותם בתחומי ההתחדשות העירונית והנדל”ן בכלל, לעו”ד ללום כובעים נוספים מתחומי ההוראה, תפקידים בכירים בלשכת עו”ד, אגוד חברות התמ”א וההתחדשות העירונית, חברות ממשלתיות ועירוניות, עו”ד ללום ידוע גם כמי שחיבר מספר ספרים מקצועיים ביניהם הספר – “מורה דרך בעסקאות תמ”א ‭ 38”.

ללום, מייסד משרד אברהם ללום ושות‘, המשמש במקביל הן כסגן יו”ר לשכת עורכי הדין בישראל, הן כיועץ משפטי של אגוד חברות תמ”א ‭ 38‬ והתחדשות עירונית בלשכת המסחר, יועץ משפטי של חברות ממשלתיות ועירוניות וכן כיו”ר פורום המקרקעין הארצי, מאמין כי רק בשילוב פעילויות ציבוריות וצד אקדמי, לצד אלו המשפטיות, ניתן לקדם את תחום ההתחדשות העירונית אל עבר הוודאות שכה חסרה לו, ועל ידי כך לייצר יתרון יחסי ללקוחות המיוצגים על ידי משרדו. “אין כמעט יום שבו אינני מרצה או לוקח חלק בדיונים בתחום”, טוען ללום, “המעורבות הציבורית שלנו כמשרד בכל הליך ודיון מאפשרת לנו לחלוש על כל המתחולל בתחום, וליישם את השינויים הצפויים מבעוד מועד בהסכמים של לקוחותינו, מתוך ראיית העתיד.

זאת, לא רק בהיבטים המשפטיים גרידא, אלא גם בהיבטים התכנוניים, מיסויים והקנייניים, ובכך להתגבר מראש על מקרים שעלולים להפוך לבעייתיים”. עו”ד ללום נותן דוגמה מהשטח – “במהלך הדיונים בתכנית הרבעים של עיריית תל אביב, הבנו כי עשויה להיווצר בעת אישור התכנית בעיה (בין יתר הבעיות) בכל הקשור למסתורי הכביסה”, מספר ללום ומפרט: “בחוזה סטנדרטי קיימת ליזם גמישות לסטייה של בין %‭2%-5‬ בפער שבין השטחים שהובטחו לדיירים לבין השטחים בפועל.

במקרה שפורצים את גבולותיה, זו נחשבת כעילה מספקת להפרה המחייבת את פיצוי הדייר על ידי היזם, ואף לביטול החוזה בחלק מהמקרים. אנו הבנו כבר בעת הדיונים כי הכללים באשר למסתורי הכביסה, יש בהם על מנת לגרום לחריגה בסטייה זו, כך שבחוזה של היזם אל מול הדיירים הכנסנו סעיף באשר להחרגת שטחי מסתורי הכביסה בחישוב הסטיות.