12
יול

רכישה מפוקחת: כיצד יכול משקיע נדל”ן להגן על האינטרסים שלו באוקראינה

על אף בעיות כלכליות ומצב פוליטי מתוח, אוקראינה, בשל מיקומה הגאוגרפי החיובי בצומת דרכי הסחר, נותרה יעד אטרקטיבי להשקעות, במיוחד של נדל”ן.
כיום השקעה בנדל”ן באוקראינה היא אחת ההשקעות המבטיחות ביותר עבור משקיעים זרים.  עם זאת, חלק מהמשקיעים הפוטנציאליים נמנעים מהשקעה באוקראינה בשל הסיכונים הקיימים, וזרים שכבר הספיקו להשקיע באוקראינה נתקלים לעתים קרובות במכשולים שנוצרים באופן מלאכותי על ידי גורמים מקומיים.

לאחרונה נבחר הקומיקאי היהודי וולודימיר זילינסקי לנשיא אוקראינה. אירוע זה הפיח רוח חדשה ותקווה אוקראינה אשר משך משקיעים רבים להזרים כספים ולתת אמון בכלכלה והאפשרויות הגלומות בה.
הנשיא החדש הצהיר שוב ושוב כי אוקראינה מוכנה לתמוך במשקיעים זרים בכל דרך אפשרית, אולם בשלב זה אין פתרונות מטעם המדינה להבטחת עסקאות כפי שנהוג במדינות שונות בעולם. משכך, פירמת עוה”ד הבינלאומית אברהם ללום ושות’ פיתחה מנגנון רכישה מפוקח שמטרתו להביא בטחון לרוכשי דירות ומשקיעים במגוון תחומים.  מבחינת המשקיע, יש חשיבות רבה לבטוחות בהשקעות, וקיימת תלות ישירות בינן למשיכת משקיעים זרים לאוקראינה והמעמד החוקי של פרויקטים להשקעה.

עו”ד אברהם ללום, מייסד הפירמה בישראל, עוסק וחוקר את הנושא של הבטחת השקעות בינלאומיות בין היתר בעבודת הדוקטוקרט שהוא עושה במטרה להביא למשקיעים מנגנונים שיהפכו את ההשקעות לבטוחות יותר.

הפירמה עוסקת בתחום ברחבי העולם ופעילה ב -15 מדינות, בהן גרמניה, ארה”ב, בריטניה ועוד. המשרד נחשב לאחד המובילים בישראל בתחום הנדל”ן, ועו”ד אברהם ללום הוא זה שפיתח מנגנונים לשמירה על האינטרסים של המשקיעים, הקונים העתידיים ושוכרי הנדל”ן מעבר לים.

בין שאר ההישגים, המשרד משך לאוקראינה משקיע בתחום בניית מתחמי עסקים – Exon Capital Group..   נכון להיום קבוצת אקסון קפיטל היא אחת המובילות בחברות השקעות ובנייה פרטיות המובילות בארצות הברית. לחברה מוניטין יציב בענף הבנייה והיא מתמחה ביזום, תכנון ובניית עשרות פרויקטים מורכבים ומרשימים.  בין הפרויקטים שכבר בוצעו: בנייני מגורים, מבני ציבור, מתחמי קניות ותעשייה.במהלך השנים החברה הוכיחה רמה גבוהה של מקצועיות והיא עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך שימוש בחומרים באיכות גבוהה, העמדת תשתיות מודרניות, שיטות בנייה מתקדמות, והעסקת עובדים מוסמכים ומנוסים. כל זאת, בשילוב עם יציבות פיננסית, סייעו לקבוצת Exon Capital  להצליח והיא מובילה בתחום ההשקעות והנדל”ן.

 למרות העובדה שבתחילת דרכה באוקראינה, עמדה החברה מול נסיונות שחיתות של גורמים מקומיים ומול מתקפות אגרסיביות של “פעילים מקצועיים”(אקטיביסטים)  שנשכרו על ידי מתחרים חסרי מצפון, ומתקפת מידע של “פייק ניוז” Fake news – בזכות תמיכת השותפות של אברהם ללום, הפירמה נותרה בשוק האוקראיני.

חשוב לציין כי ראש העיר של קייב ולדימיר קליצקו, מגדולי המתאגרפים של כל הזמנים וכיום פוליטיקאי אוקראיני מוביל, משוכנע שהשקעות בקייב הן דבר חשוב ובטוח ואף הבטיח במספר אירועים שהוא יהיה השומר של המשקיעים, גורם חשוב ומקדם עסקאות באוקראינה.

 אחד הפרויקטים המבטיחים של אקסון קפיטל גרופ באוקראינה הוא המתחם הרב-תכליתי בשדרה 50, שנבנה ברובע שבצ’נקובסקי בקייב בשדרת ויקטורי, 50 A, לא הרחק מתחנת המטרו שוליאבסקאיה.  בהשוואה למתחמי עסקים אחרים בקייב, לשדרה 50 יש מגוון רחב של יתרונות.  הבניין הרב-פונקציונאלי עונה על צרכיהם של אנשים מצליחים ופעילים לנוחות, עיצוב מסוגנן וארגונומי של משרדים, כמו גם תשתית נוחה וחיסכון בזמן.

 שני המגדלים בשדרה 50 ישכנו: שטחי משרדים ברמה הגבוהה ביותר, גלריות בוטיק וחנויות חברות, מועדון ספא וכושר, בריכת גג, חניה תת קרקעית ומנחת מסוקים.

 יתרונות נוספים של הפרויקט שדרת 50: שטח המתחם סגור למבקרים, הכניסה מיועדת אך ורק לבעלים, שימוש בחומרי הבנייה האיכותיים ביותר המיועדים להפעלה ארוכת שנים של הבניין, חימום עצמאי ובידוד צמר סלעים, כיום נעשה שימוש בטכנולוגיה המבטיחה ביותר לבניית מסגרות מונוליטיות.

 המתחם קיבל את שמו מהשדרה החמישית הפופולרית בניו יורק, ברובע מנהטן, שם נמצאים מקומות איקוניים רבים, כמו מלון וולדורף-אסטוריה, מרכז רוקפלר, פרמונט פלאזה ואולם המוזיקה של רדיו סיטי.

 פרויקט 50 שדרות תחרותי בהרבה בהשוואה למרכזי העסקים המטרופוליניים שכבר קיימים  באוקראינה כולה ובקייב בפרט. חשוב לדעת כי מתנהל משא ומתן עם חברות בינל”א שונות כמו סוני, יאהו, HP, פייסבוק, SAP, מיקרוסופט, גוגל, Huawei  בנוגע לרכישה ושכירות במתחם.

כ -20% ממסי הבנייה ישולמו לאוצר אוקראינה’  וכ -80% מחומרי הבנייה המעורבים הם מותגים אוקראינים, אשר יתרמו לפיתוח מתקני הייצור האוקראינים.

 כפי שציין ראש פירמת עוה”ד אברהם ללום:

 “באוקראינה המשקיעים מקבלים תשואות גבוהות מהצפוי.  השוק האוקראיני ידידותי למשקיעים עם תמיכה מוצלחת ועמידה בחוק הבינלאומי בנושא השקעות בנדל”ן.  “Exon Capital Group” היא חברה עם תמיכה כלכלית חזקה מאוד ויכולה להשקיע בקלות כחצי מיליארד דולר בפרויקטים באוקראינה.  נכון לעכשיו, אקסון קפיטל גרופ עובדת על מספר פרויקטים במקביל בשלבים שונים, החל מהיתר היתר בנייה ועד הזמנת הפרויקטים במהלך החודשיים הקרובים.  בזכות מנגנון מיוחד שפיתחנו, שנקרא “רכישה מפוקחת(המכניזם)”, כספי המשקיעים מוגנים באמצעות מנגנוני אמון, פיקוח חיצוני, מנגנון תשלום להתקדמות הבנייה ובטחונות לקרקע. “

 “פירמת עורכי הדין שלנו מבצעת ניתוח ראשוני של מסמכים, כלומר: בעלות על קרקעות, אישורי עבודות בנייה ובודקת את היזם בכל היבטים שעשויים להשפיע על התקדמות הבנייה.  אנו דואגים שהפרוייקטים שלנו יבנו תוך עמידה מלאה בחוק הבינלאומי וימנעו מראש תביעות בלתי סבירות, כך שהאינטרסים של המשקיעים הבינלאומיים יישרמו באוקראינה, “הוסיף אברהם ללום.

 המשקיעים הישראלים ובכלל, שמגיעים לאוקראינה עדיין אופטימיים לגבי סיכויי ההשקעה בכלכלה האוקראינית.  ברצוני להאמין בכנות כי פעולותיה של ההנהגה הפוליטית העליונה ובמיוחד מדד קייב של מר ולדימיר קליצקו ראש עיריית קייב יתרמו להתפתחות האופטימיות הזו ולא יהפכו לפופוליזם אחר.