נושא I: רכישת נדל”ן באוקראינה על ידי אזרחים זרים.
אילו חוקים ותקנות חלים על שוק הנדל”ן באוקראינה?
המסגרת הרגולטורית בנושא נדל”ן באוקראינה כוללת את החוקים הבאים: הקוד האזרחי של אוקראינה, הקוד המסחרי של אוקראינה, קוד הנדל”ן של אוקראינה, החוק האוקראיני על חכירת מקרקעין, החוק האוקראיני על רישום המדינה של זכויות קניין. למשכנתאות נדל”ן.
אילו מגבלות ומכשולים עשויים למנוע ממשקיעים זרים לקנות נדל”ן באוקראינה?
על פי קוד הנדל”ן של אוקראינה, פיקוח על משקיעים כמו זרים בודדים, חברות מיזמים משותפים, חברות זרות ומדינות זרות אינם זכאים לרכוש אדמות חקלאיות בשטח אוקראינה. יתר על כן, המחוקקים אוסרים על חברות זרות להחזיק מגרשים שאינם מגרשים הנמצאים בגבולות אזורים מיושבים, במקרה של רכישת מתקני נדל”ן הנמצאים שם או לצורך הקמת מתקנים הקשורים לפעילות המסחרית. של הקונה אוקראינה. מותר לרכוש גם מגרשים מחוץ לגבולות האזורים המאוכלסים בהם מגרש עומד בבסיס מבנה או מבנה בבעלות הקונה.
מהן הדרישות העיקריות לאזרחים ולחברות זרות שמוכנים לקנות קרקעות באוקראינה?
במקרה זה הקונה הזר חייב להיות זכאי כדין לבצע פעילויות עסקיות באוקראינה ולהירשם כחברה בת או כמוסד קבע.
מהם ההבדלים העיקריים בין רכישת קרקעות מבעלי פרטיים לבין מדינת אוקראינה?
על רכישת החלקה העירונית להיות מאושרת רשמית על ידי הקבינט האוקראיני. באופציה השנייה – אדמות שבבעלות המדינה האוקראינית דורשות אישור מהמוסד הגבוה – הפרלמנט האוקראיני.
מהן צורות הבעלות העיקריות העומדות לרשות זרים לרכישת נדל”ן באוקראינה?
משקיעים זרים יכולים לבחור בין שלוש צורות בעלות שונות – אדם זר, מעמד בעלי המניות בגוף משפטי הרשום בחו”ל ומעמד בעלי המניות בגוף משפטי שהתאגד באוקראינה.
איך נראה תהליך רכישת הנכס באוקראינה?
השלב הראשון כולל בחירת הנכס הנכון וודא כי המשקיע הזר זכאי לעסקה זו. לאחר שדיון והוסכם על אובייקט הנדל”ן והמחירים, הוא נדרש לחתום על חוזה רכישה ראשוני. נכון להיום, פיקדון רגיל באוקראינה הוא 5% ממחיר הרכישה או מהסכום המוסכם. להסכם זה תפקיד חשוב בעסקה מכיוון שהוא מתווה את תנאי הרכישה ומגדיר את הזמן הנדרש להשלמת תהליך הרכישה. החוק מחייב נוכחות של נוטריון אוקראיני כדי לחתום על ההסכם. נוטריון צריך להיות נוכח ביום חתימת העסקה וכן ברגע השלמת התשלום הבנקאי.
נושא II. מערכת הבנקאות של אוקראינה. שאלות ותשובות
מהם המוסדות העיקריים במערכת הבנקאות האוקראינית הנוכחית ואחריותם?
למגזר הבנקאי באוקראינה מבנה דו-שכבתי והוא כולל את הבנק הלאומי של אוקראינה (NBU) ומספר בנקים מסחריים, הפועלים הן בבעלות פרטית והן בבעלות המדינה.
א) האחריות העיקרית של ה- NBU כוללת מדיניות מוניטרית, רישוי בנקים מסחריים ופיקוח על פעילותם.
ב) ביחס לבנקים מסחריים, החוק האוקראיני מבחין בין בנקים אוניברסליים ומסחריים לבין בנקים מסחריים “מיוחדים”, אלה כוללים בנקים לחיסכון, השקעות, משכנתאות וסליקה. על מנת שיוכלו לספק שירותי בנקאות, בנקים מסחריים צריכים להשיג את הרישיון הבנקאי שהונפק על ידי הבנק הלאומי של אוקראינה.
מהם האתגרים והבעיות העיקריים של מגזר הבנקאות באוקראינה כיום?
א) המשבר האחרון והירידה החדה במספר הבנקים ממשיכים להשפיע על המצב הקיים במערכת הבנקאית, כולל צמיחה איטית מאוד של הלוואות.
ב) המשבר הכלכלי וההחלמה הכלכלית האיטית מצמצמים את טווח הלקוחות הפוטנציאליים של הבנקים.
ג) נתח גבוה מנכסי המט”ח (FX) נושא סיכון מירידת ערך במקרה של פיחות מהיר במטבע הלאומי.
ד) המדיניות המוניטרית ההדוקה של ה- NBU מפחיתה את הסיכויים לירידת ריביות השוק בעתיד הקרוב.
ה) ההיקף הפוטנציאלי של הלוואות PI (קרן וריבית) מוגבל על ידי ביקוש צרכני חלש.
מה היו העדיפויות העיקריות של בנקים אוקראינים ופרויקטים חדשים של חקיקה לשנת 2019?
הבנקים נאלצו להתמקד בחידוש הלוואות לחברות מלאות ולנקות עוד יותר את יתרת ההלוואות הלא-ביצועיות (NPL). בפרט, בשנת 2019 הציג הבנק הלאומי של אוקראינה את הרעיון של מבנה חדש של הון רגולטורי, כמו גם את יחס המימון היציב נטו. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף לאחר שיידונו עם הבנקים המסחריים. במקביל, תינתן לבנקים תקופת חסד כדי להקל על המעבר לפעילות לפי התקנות החדשות.
האם מערכת המשפט הבנקאית באוקראינה מאפשרת בעלות זרה במדינה?
כן, בנקים זרים פועלים באופן פעיל גם באוקראינה. בנקים בבעלות זרה (כולל חברות רוסיות כמו גם אירופיות) מהווים 32.9% מההון הסטטוטורי. עם זאת, נתח השוק של הבנקים במערב אירופה בתחום הבנקאות באוקראינה צנח בארבע השנים האחרונות.
נושא III. זכויות אזרחים זרים בבנקים אוקראינים. שאלות ותשובות
ב- 7 בפברואר 2019 נכנס לתוקפו החוק החדש של אוקראינה בנושא עסקאות מטבעות ומטבעות ותקנות בקרת מטבעות חדשות, מה שהפך אותו לצעד חשוב לקראת הליברליזציה של הפיקוח על מטבע חוץ.
מהם ההיבטים העיקריים של המסגרת הרגולטורית החדשה של אזרחים זרים במערכת הבנקאות האוקראינית?
ההוראות כוללות, למשל, כי תשלומים בתוך אוקראינה חייבים להתבצע בבורסת המטבע האוקראינית בלבד, למעט עסקאות מסוימות המורשות במטבע חוץ (מתן בנקים או שירותים פיננסיים אחרים על ידי בנקים אוקראינים; הנפקה, תשלום ריבית תחת החזר חוץ אג”ח או שטרות נקובים במט”ח; מכירה ורכישה של ניירות ערך ממשלתיים; השקעות זרות באוקראינה).
האם ניתן להעניש אזרחים זרים שעושים עסקאות כספיות באוקראינה בגין הפרת התקנות החדשות?
כן, ניתן להטיל קנס של עד 100% מסכום העסקה שצוין במטבע חוץ בגין הפרת חקיקת מטבע חוץ ואי עמידה בדרישות העסקה.
האם במקרה של תשלומים במסגרת התחייבויות חוזיות, האם מותר למטבעות בינלאומיים אחרים לעסקאות כאלה?
כן, תושבי אוקראינה יכולים לבצע או לקבל תשלומים לתושבים שאינם תושבים או ממנה (כחלק מעסקאות סחר והון) או בגריבניה אוקראינית או במטבע חוץ כגון אירו, דולר אמריקאי, לירה שטרלינג וכו ‘.
אם לאזרח או לחברה זרה אין מעמד רשמי של תושב אוקראינה, האם זה היה מונע ממנו לפתוח חשבון בנק באחת המדינות או הבנקים המסחריים באוקראינה? לא, חברות ואנשים פרטיים שאינם תושבי חוץ (בעלים יחידים וכו ‘) רשאים לפתוח חשבונות שוטפים בבנקים אוקראינים לצורך השקעה זרה באוקראינה או עסקאות פיננסיות מורשות אחרות.
החוק הנוכחי “בנושא עסקאות מט”ח ושערי חוץ” מבטיח כי תושבי זכויות לא יהיו זהים ביחס לעסקאות מטבע חוץ הנקובות לאזרחים ולתושבים מקומיים.
איזה סוג של עסקאות פיננסיות מותרות לבעלי עסקים זרים (אם לא תושבים) המשתמשים בחשבון בנק באוקראינה?
חברה תושבת חוץ יכולה להשתמש בחשבונה השוטף בבנק אוקראיני במשך רוב העסקאות העסקיות שלה, כולל, ללא הגבלה, למשל תשלומים לשותפים האוקראינים שלה ולקוחות תחת חוזה יצוא, יבוא או חוזה אחר, הלוואות ללווים אוקראינים או זרים. השקעה באוקראינה. סכומי העברה חוצה גבולות מחשבון כזה אינם כפופים למגבלה כלשהי.
נושא VII. הסכמים בין אירופה לאוקראינה.
האם אוקראינה חברה כיום באיחוד האירופי?
לא, אוקראינה אינה חלק מהאיחוד האירופי: יחסי האיחוד האירופי לאוקראינה נשלטים על ידי הסכם ההתאגדות שנחתם ב- 27 ביוני 2014 ואושרר ב- 16 בספטמבר 2014.
מה הייתה המסגרת המתאימה ליישום הסכם ההתאגדות?
החל מ -1 בספטמבר 2014, חלקים רלוונטיים בהסכם ההתאגדות נכנסו לתוקף בתנאי היישום הזמני עד לכניסתו המלאה עם סיום תהליך האשרור על ידי כל המדינות החברות. יישום הסכם ההתאגדות מתרחש על בסיס תוכנית פעולה בהתאם לשנים 2014-2017, שאושרה על ידי ממשלת אוקראינה ב- 17 בספטמבר 2014. אוקראינה היא גם מדינה שותפה במסגרת השותפות המזרחית ומדיניות השכונות האירופית.
מהם המרכיבים העיקריים בהקמת איגוד האיחוד האירופי ואוקראינה במסגרת הסכם ההתאגדות?
איגוד זה מאפשר להעצים את הדיאלוג ואת שיתוף הפעולה הפוליטי במסגרת פסגת האיחוד האירופי ואוקראינה (ברמה הפוליטית הגבוהה ביותר) ושל מועצת השרים (רמת השרים). עם מיסוד הדיאלוג הפוליטי, מבקשים היעדים הבאים:
(א) להעמיק את ההתאגדות הפוליטית ולהגביר את העקביות והיעילות של מדיניות החוץ והביטחון.
(ב) להבטיח יציבות בינלאומית המבוססת על תפקוד יעיל של מערכת הביטחון הרב-צדדית.
(ג) שפר את שיתוף הפעולה בנושא ביטחון בינלאומי וניהול משברים, במיוחד כדי להתמודד עם אתגרים ואיומים גלובליים ואזוריים
(ד) לחזק את הכבוד לעקרונות הדמוקרטים, שלטון החוק וממשל תקין, זכויות אדם וחירויות יסוד, כולל זכויות לאומיות. . מיעוטים
(ה) תורמים לתהליך הקמה וייצוב של רפורמות פוליטיות פנימיות. לבסוף, הצדדים המתקשרים מתחייבים להתחייב לשתף פעולה בקידום שלום וצדק בינלאומיים באמצעות אישור ואכיפה של חוק רומא של בית הדין הפלילי הבינלאומי.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.