למידע נוסף נדל"ן בחו"ל

נדל``ן באיחוד האמירויות

כחלק מתהליכי הגלובליזציה והפעילות הבינלאומית של הפירמה וכחלק אינטגרלי מפעילות המשרד בישראל, הרחבנו את הפעילות גם לאיחוד האמירויות ונתמקד בדובאי עם פירמה בינלאומית מקומית כחלק מהסכם שיתוף פעולה בלעדי שיחתם בחודש אוקטובר בדובאי.

במידה ותחליטו להשקיע באיחוד האמירויות תגלו הפתעה חיובית  במסגרת מדיניות המיסוי, מדובר בפדרציה בה המיסוי אינו קיים הלכה למעשה בגין נכסי נדל”ן. איחוד האמירויות הערביות בחצי האי ערב שביבשת אסיה.

  1. צעדים של רכישת נדל”ן באיחוד האמירויות הערביות:

יש כמה חוקים משפטיים ייחודיים המסדירים מי יכול להחזיק ולהיות בעלים של נכס מקרקעין. חוק הבעלות על רכוש או חוק מס ‘7 של 2006 הוא החוק הספציפי המסדיר את זכאותם של בעלי מקרקעין, בין אם מדובר בעסקים או אנשים פרטיים. מי שאיננו אזרח איחוד האמירויות הערביות יש את הזכות להחזיק בחכירה ארוכה, musataha,  כותרות בעלות חופשית, או  usufruct כל עוד הם מקבלים אישור על ידי שליט של דובאי. Usufruct  היא חוקית רק עבור 99 שנים, כך שאינם אזרחי איחוד האמירויות יכול רק הנדל”ן עצמו באזורים שנבחרו במיוחד. עם זאת, אזורי חינם כגון דובאי הבינלאומי מרכז פיננסי יש רכוש ייחודיים שלהם חוקים. אזרחי האמירויות וחברותיהם רשאים להחזיק קרקעות בכל מקום באיחוד. יש חשיבות בעניין זה האם בעלי המניות בחברה שייכים לאיחוד האמירויות הערביות או המפרץ וכן האם מדובר על חברות ציבוריות.

DLD נוסד בשנת 1960 במטרה להסדיר את תחום הנדל”ן. מספקת שירותים מצטיינים לכל לקוחותיה ומפתחת את החקיקה הדרושה להנעת תחום הנדל”ן בדובאי על ידי ארגון וקידום השקעות נדל”ן והפצת הידע בענף. DLD מבקשת חדשנות אזורית ועולמית בתחום הנדל”ן בעזרת המגזרים הפעילים שלה הכוללים רישום ושירותי נדל”ן, קידום נדל”ן וניהול השקעות ותמיכה תאגידית, וכן בעזרת ארגוניהם הפעילים הכוללים את הנדל”ן. הסוכנות לפיקוח, מכון הנדל”ן בדובאי ומרכז סכסוכי השכירות. לסיכום מדובר על הגוף החשוב ביותר בתחום הנדל”ן והמקרקעין בדובאי.

DLD נתונה למטריית המנהלה של דובאי בראשותו של HH שייח ‘חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מקטום, נסיך הכתר מדובאי ויו”ר המועצה הפועלת של דובאי, ושואפת לספק מגוון שירותים הקשורים לנדל”ן. הבולטים בשירותים אלה הם תיעוד מכירות ורכישות נכסים, הנפקת בעלות על נדל”ן, ארגון וקידום השקעות והפצת ידע ותרבות הנוגעים לקאדר לאומי מאומן ומוסמך בתחום הנדל”ן. המחלקה שואפת לספק את השירותים הטובים ביותר ללקוחותיה ולהקל על עסקאות הלקוחות, תרבות בהשראת החזון התחרותי והפרודוקטיבי שקבעה תוכנית אמירייטס 2021.

  1. פדרציה של שבע אמירויות:

איחוד האמירויות הערביות הינו פדרציה של שבע אמירויות, עם שלטון אוטונומי וממשלות מקומיות. באיחוד האמירויות אין מס הכנסה פדרלי. לכל אחת מהמדינות קיימת חקיקת מס פנים-מדינתית.

שיטה טריטוריאלית(מיסוי חברות) – על פי דיני המס של מדינות האיחוד, הכנסה תהיה חייבת במס אך ורק במידה והופקה בתחומי אחת המדינות של איחוד האמירויות. דהיינו, שיטת המיסוי של תאגידים באיחוד האמירויות הינה שיטה טריטוריאלית. במידה ולחברה יש הכנסה המופקת מחוץ לאיחוד האמירויות, היא תהיה פטורה ממס בידי אותה החברה.

מספר אזורים מציעים למשקיעים (זרים ומקומיים כאחד) הטבות מס משמעותיות לרבות קבלת פטור מלא ממס חברות, פטור מלא ממכס ופטור ממע”מ. באפריל 2020 פרסמה הנהגת איחוד האמירויות החלטה ולפיה מרבית הישויות יוכלו להיות מוחזקות במלואן על ידי תושבים זרים, בכפוף לתנאים מסוימים.

מיסוי יחידיםמשטר המס ליחידים למעט מיסוי הכנסות הנובעות מנכסי מקרקעין, כלל ההכנסות בידי יחיד, בין אם מופקות באיחוד האמירויות ובין מחוץ לאיחוד האמירויות, מכל סוג שהוא, פטורות ממס לחלוטין.

קבלת אישור על תושבות במדינות איחוד האמירויות היא הליך פשוט באופן יחסי. הקמת ישות באיחוד האמירויות תקנה ויזת שהייה, ותהווה שער לקבלת אישור על תושבות לצרכי מס באיחוד האמירויות. עם זאת, קבלת אישור תושבות שם לא מחייבת את יתר המדינות, לרבות ישראל, והן יכולות להחשיב את אותו אדם כתושב לצורכי מס גם אצלן.

  1. מיסוי והוצאות (נדל”ן)באיחוד האמירויות:

אמנת מס – נכון לאוגוסט 2020, איחוד האמירויות טרם חתמה או החילה עליה אמנת מס עם ישראל. המשמעות של האמור מבחינת המשקיע הישראלי הינה מיסוי כפול בגין הרווחים בנדל”ן. אמנה מסוג זה מבטיחה למנוע אפשרות של תשלום כפל מס בעבור אותם רווחים, היעדר אמנה זו בכך חושפת בנוסף למיסים המפורטים כאן גם למיסים של מדינת ישראל, לעיתים רשויות המס הישראליות פוטרות ממיסוי גם במקרים בהם אין אמנה מסוג זה, אך אין מדיניות רשמית בנושא זה.

מס שבח –  אין כלל מס שבח במדינות האיחוד.

מס הכנסה מהשכרת הדירה – מס קבוע של 5% בגין הכנסה מהשכרת דירה(למעט אבו דאבי) למגורים. כאשר מדובר בהשכרת נכסים שאינם מיועדים למגורים המס עומד על-10%. באבו דאבי אין כלל מס הכנסה מהשכרת דירה אלא תשלום על רישיון להשכרת נכסי נדל”ן.

מס חברות –מס החברות עומד על 0% באזורים הפטורים ממס המפורסמים של הנסיכות!

מלבד המיסים וההוצאות הנדרשות ברכישת ומכירת הנכס יש לקחת בחשבון תשלום עבור ניהול הנכס.

איך מחשבים הכנסה באיחוד האמירויות

מדינות נוספות