מטרת הספר להסביר את הסיכונים וכן לסייע בלימוד ואיתור חומרים רלוונטיים לפני השקעה מעבר לים.

הספר לא יכול להביא את כל העדכונים השוטפים וכן לחזות באופן שוטף שינויים בשווקים שמושפעים בין היתר ממצב פוליטי הפכפך, גורמים כלכליים גלובאליים ועוד משתנים רבים.

שימוש בקווים המנחים ובמנגנון הרכישה המפוקחת ללא ספק, יצמצם באופן משמעותי את הסיכונים ויביא לבחירת יעד נכון ומותאם להשקעה.

בין יתר המשתנים ראוי לקחת בחשבון שיקולים לצורך עריכת הדיווח לרשות המיסוי ומספר תשלומי המס הנדרשים בכל מדינה. נכון להיום כל פעולה, קטנה כגדולה, יכולה להשליך על מישורים נוספים מעבר למישור הנדל”ני בלבד.

מעבר לכך, יש לקחת בחשבון את המבנה הנכון להשקיע בכל מדינה ומדינה תוך התחשבות במיסוי ובדינים הרלוונטיים במדינה בה משקיעים ובמדינת ישראל תוך התחשבות באמנה הרלוונטית בין המדינות.

ישנם לא מעט כללי אצבע וחוקים מוכרים שכל משקיע בנדל”ן ושוק ההון מכיר וצריך ללכת לפיהם.  פיזור הסיכון הוא אחד מאבני היסוד בהשקעה. הרעיון הכללי הוא כי “עדיף שלא לשים את כל הביצים בסל אחד“.

הרמב”ם בהלכות דעות (פ”ה הלכה יב) כתב: “ואסור לו לאדם להפקיר או להקדיש כל נכסיו ויטריח על הבריות, ולא ימכור שדה ויקנה בית ולא בית ויקנה מיטלטלין או יעשה סחורה בדמי ביתו, אבל מוכר הוא מיטלטלין וקונה שדה, כללו של דבר ישים מגמתו להצליח נכסיו ולהחליף הכלה בקיים, ולא תהיה כוונתו ליהנות מעט לפי שעה או ליהנות מעט ויפסיד הרבה”. מציעא (דף מ”ב) אמר רבי יצחק לעולם ישליש אדם מעותיו שליש בקרקע שליש בפרקמטיא ושליש תחת ידו ע”כ”.

בבבא מציעא (מב ע”א): “ואמר רבי יצחק: לעולם יהא כספו של אדם מצוי בידו, שנאמר וצרת הכסף בידך. ואמר רבי יצחק: לעולם ישליש אדם את מעותיו, שליש בקרקע ושליש בפרקמטיא ושליש תחת ידו”. וכן במדרש תנאים לדברים (יד, כה). במילים אחרות, מחברי התלמוד ממליצים למשקיע ולחוסך לפזר את השקעתו במספר אפיקי השקעה השונים זה מזה בתשואה שהם נותנים: “בידיו” – היינו חשבון עו”ש עם תשואה וריבית וכן גם סיכון נמוכים; “במסחר” – הרי לנו השקעות במניות של חברות עסקיות עם תשואה וסיכון גבוהים יותר; ו”באדמה” – נדל”ן(?) רכוש(?) או אפיקים אחרים סולידיים יותר, עם תשואה וסיכון בינוניים. לסיכום, “לעולם יחלק אדם את כספו, שליש בידיו, שליש במסחר ושליש באדמה”.

בפועל, משקיעים רבים אינם מקפידים על הנקודה החשובה הזו. על מנת להבין את חשיבות הפיזור, ומהו פיזור השקעות נכון, כדאי להבין מהו ההיגיון העומד מאחורי הרעיון של פיזור ההשקעות. רעיון זה נוגע כמובן לחשיפה לסיכון, ולניסיון לצמצם חשיפה זו כמה שניתן. 

ההזדמנות שלכם ללמוד את הנוסחה לעסקה מפוקחת מעבר לים, מטרת הנוסחה לסייע לכם להתמודד עם עסקה מעבר לים. רכישת נדל”ן מעבר לים היא אפיק השקעה שקורץ לרבים, ובצדק. מעבר לים תוכלו למצוא לא פעם את העסקאות המשתלמות ביותר, אך שם גם תוכלו למצוא את הנפילה הגדולה ביותר.

כלל חשוב: אל תשכחו לנקוט במירב אמצעי הזהירות תוך שימוש במנגנוני הגנה ותצליחו לעשות את העסקה הטובה ביותר. מטרת הספר להסביר את הסיכונים וכן לסייע בלימוד ואיתור חומרים רלוונטיים לפני השקעה מעבר לים. לא לשכוח,

האם כולם מצליחים בנדל”ן מעבר לים? לא. ההבדל בין השחקנים בשוק הוא הידע, הניסיון, חמדנות, הסתמכות ולא פחות מזל, הצלחות וכישלונות, והרבה טעויות.

שלא יספרו לכם סיפורים, בכל השקעה יש סיכון גדול, זהו טרנד ישראלי פופולרי מאוד כיום להשקיע מעבר לים, אבל הרבה ישראלים וזרים אינם בוחנים את ההשקעות האלה עם האנשים והידע המתאים. אף אחד לא יכול להבטיח לכם הצלחות, אבל אני מקווה שבזכות הספר נלמד להתעסק עם האנשים הנכונים, אנשים אשר יכולים לקצר לכם קצת את הדרך, לתת לכם מידע אטרקטיבי, לגלות לכם טיפים מנצחים וללכת איתכם יד ביד.